Preg Risvollan pedagogisk leder

Preg barnehager Risvollan ligger rolig og trygt til ved Risvollan borettslag, med fine turområder like utenfor dørstokken. Skog og mark er vi heldig å ha lett tilgjengelig, samtidig som at Risvollan-senteret ligger et steinkast unna med sine fasiliteter som blant annet bibliotek. Barnehagen har et stort og unikt uteområde med ulendt terreng, akebakker, trær og ulike lekeapparater i naturskjønne omgivelser. Selv om vi er heldige med omgivelsene våre, så er vi også på tur med buss til ulike spennende destinasjoner rundt omkring i Trondheim og omegn.

Vi søker en engasjert pedagogisk leder

Preg Risvollan består av to avdelinger; Kløverenga som er vår storbarnsavdeling, og Maurtua som er vår småbarnsavdeling. Totalt har vi 30 barn i barnehagen og 7 ansatte i vår grunnbemanning. Vi har et stabilt personale med lang erfaring, og setter pris på hverandres egenskaper, styrker og ulikheter. Barnehagens visjon er «sammen om å sette verdifulle spor», noe navnet «Preg» også har en sammenheng med. Vi preger hverandre – både store og små – og setter spor som vi tar med oss videre. I Preg Risvollan har vi en utvidet kristen profil og jobber for barnets beste gjennom verdiene våre: nestekjærlighet, likeverd og mestring. Vi er opptatt av å se hvert enkelt barn og skape ett godt barnehagemiljø for både små og store. På årets foreldreundersøkelse scoret vi 4,8 av totalt 5 mulige, noe vi er veldig stolte av. Nå leter vi etter en engasjert og omsorgsfull lagspiller som ønsker å være med å utvikle barnehagen vår videre sammen med en livlig og raus gjeng. Stillingen er pedagogisk leder i fast 100% stilling på vår småbarnsavdeling Maurtua.

Er du vår nye pedagogiske leder?

Som pedagogisk leder hos oss har du ansvar for:

• å lede egen avdeling i tråd med gjeldende lover, forskrifter og bestemmelser
  • det pedagogiske arbeidet på egen avdeling
  • den pedagogiske utviklingen i barnehagen
  • oppfølging og utvikling av ansatte på avdelingen
  • å bidra aktivt i lederteamet i barnehagen
  • å bidra til et godt samarbeid med foreldrene
  • planlegging, dokumentasjon og vurdering på egen avdeling
  • Bidra til godt psykososialt og fysisk arbeidsmiljø på avdelingen og i barnehagen

I Preg barnehagene får du stor pedagogisk frihet innenfor rammeplanen og barnehagens egne rammer og planer. Du kan få mer ansvar som daglig leders stedfortreder, og andre verv og oppgaver hvis det er noe du synes er motiverende og meningsfullt. Vi tilbyr også kompetanseutvikling og veiledning. Vi er praksisbarnehage for Dronning Mauds minne høgskole, så her vil man også få mulighet til å være i stadig utvikling og tett på fagfeltet med veiledning og oppfølging av studenter. Vi tilbyr også videreutdanning innenfor veiledning- og barnehagefeltet.

I tillegg får du:

• Lønn og pensjon etter tariff PBL
  • Opplæring til stillingen
  • Fleksibilitet og frihet til å lede, planlegge og gjennomføre opplegg sammen med en raus og kreativ kollegagruppe
  • Mulighet til å være stedfortreder for daglig leder og ansvaret/oppgavene som følger
  • Sosiale samlinger
  • Veiledning for nyutdannede
  • Faglig og personlig utvikling gjennom jevnlige utviklingssamtaler
  • Felles faglig utvikling i personalgruppen
  • Høyt fokus på arbeidsmiljø
  • Tilrettelegging for relevant videreutdanning
  • Fortrinn på barnehageplass for egne barn
  • Betalt lunsjpause

Vi ønsker at du har følgende:

• Fullført bachelorgrad som barnehagelærer eller førskolelærer
  • Norskkunnskaper tilsvarende nivå B2 skriftlig og B2 muntlig
  • Godkjent politiattest må fremlegges ved ansettelse jmf barnehageloven § 30
  • Den som blir tilsatt, forplikter seg til å arbeide etter barnehagens kristne verdigrunnlag, vedtekter og instrukser, og arbeide aktivt for å fremme barnehagens målsetting og verdier

Hvem ser vi etter?
Vi ønsker oss en pedagogisk leder som er engasjert på barnas vegne og en lagspiller for kollegiet. Du har evnen til å lede, være tydelig og setter pris på å arbeide systematisk. Du er opptatt av barnehagen som lærende organisasjon, og ønsker å utvikle deg faglig. I tillegg er du digitalt kompetent og oppdatert, og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø sosialt.

Kanskje du er vår neste kollega? Vi gleder oss til å høre fra deg!

Ta gjerne kontakt med daglig leder Malin Eriksen dersom du lurer på noe. Søknad, CV og referanser sendes til Malin på:

e-post: meriksen@pregbarnehager.no
Tlf: 478 38 345

Tiltredelsesdato: 01.06.2024 eller etter avtale.

Søknadsfrist: 01.04.2024

Ikke vent med å søke! Vi innkaller til intervju fortløpende.

Om arbeidsgiveren

Preg barnehager Risvollan er èn av 38 barnehager under Preg barnehager AS. Barnehagene drives på vegne av Misjonssambandet. Preg barnehager AS er et ikke-kommersielt selskap. Eventuelle overskudd skal benyttes til å utbedre og styrke medlemsbarnehagene.

Følg oss gjerne i sosiale medier for å få et lite innblikk i hverdagen i vår.

Instagram: Pregrisvollan

Hjemmeside: https://spiren.barnehage.no/

Velkommen til oss!

Preg barnehager er databehandleransvarlig for den personlige informasjonen du sender inn i søknaden din jf Personopplysingsloven artikkel 30.

Når du søker på en stilling, aksepterer du at vi registrerer og samler inn de personlige opplysningene du gir oss i søknaden din i rekrutteringsprosessen, jf Personopplysningsloven artikkel 6 og 9.

Vi beholder informasjonen til rekrutteringsprosessen er avsluttet, for deretter å slette all informasjon om deg om ikke annet er avtalt med samtykke.

Du kan be om innsyn i de personopplysninger Preg barnehager har om deg. Du kan også be om at vi retter ukorrekte opplysninger eller sletter informasjon om deg. Du har når som helst mulighet til å trekke tilbake samtykket til at vi behandler personopplysningene dine i en rekrutteringsprosess. Vi kommer da til å fjerne søknaden og slette personopplysningene som er forbundet med søknaden fra rekrutteringssystemet

3. Samtykker du til behandling og ivaretakelse av de innsendte opplysningene.