Daglig leder i Preg barnehager Askøy

Kanskje det er deg vi leter etter? Vil du være med å lede vårt team i Preg barnehager Askøy? Hver dag jobber vi for å sette verdifulle spor i barna, med fokus på våre kjerneverdier Nestekjærlighet, Likeverd og Mestring. - Vi ønsker en leder som er en pådriver for barnehagens fagutvikling og fokus på kvalitet - Vi ønsker en leder som har gode samarbeidsevner og får det beste ut av sine medarbeidere - Vi ønsker en leder som brenner for kristne barnehager og Preg barnehagers visjon: «Sammen om å sette verdifulle spor»

Preg barnehager Askøy AS er en privat barnehage som ble stiftet i 2005. Vi holder til i Grensedalen 65, i Askøy kommune. Barnehagen har 65 barn i alderen 0 til 5 år og 35 ansatte. Preg barnehager Askøy drives av Preg barnehager AS, som er en del av Misjonssambandet, som eier 40 barnehager på landsbasis.

Barnehagen drives etter kristent formål.

Vi søker nå:

Daglig leder

100 % stilling, fast tilsetting

Arbeidsoppgaver

Daglig leder er eiers representant og daglig leder av barnehagen. Daglig leder har hovedansvar for at hele barnehagen blir en trygg, innholdsrik og målrettet virksomhet. Daglig leder skal lede barnehagen i samsvar med lover, forskrifter, retningslinjer, kommunale vedtak, barnehagens gjeldende vedtekter, Preg barnehagers formålsparagraf for barnehagene og retningslinjer og vedtak fattet av Preg barnehager AS. Daglig leder har også samarbeid med barnehagens styre, SU og FAU.

Sentrale arbeidsoppgaver tillagt stillingen:

· Hovedansvar for personalledelse og utviklingsarbeid

· Hovedansvar for daglig drift

· Budsjett- og planansvar

· Ansvar for å aktivt følge opp arbeid med HMS og miljøretta helsevern

· Ansvar for videreutvikling av barnehagen som en attraktiv arbeidsplass

Kvalifikasjoner

· Barnehagelærer eller annen høyskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse

· Videreutdanning innen ledelse eller tilsvarende kan bli vurdert som en fordel

· Arbeidserfaring som pedagog med lederansvar er ønskelig

· God relasjonskompetanse og evne til empati

· Gode lederegenskaper – en tydelig leder med evne til å lytte og til å ta beslutninger

· Opptatt av å skape trivsel og et godt miljø

· Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som blir tilsatt, forplikter seg til å arbeide etter barnehagens kristne verdigrunnlag, vedtekter og instrukser, og arbeide aktivt for å fremme barnehagens målsetting og verdier

Vi kan tilby:

· Lønn etter gjeldende PBL-tariff

· Pensjonsordning i Storebrand

· Mulighet for aktuell videreutdanning

· Et positivt og engasjert personale

· Godt samarbeid og oppfølging av Preg barnehager administrasjon og det lokale barnehagestyret

Ved tilsetting må politiattest legges fram, jmf barnehageloven § 30.

For spørsmål eller informasjon

kontakt fagleder i Preg barnehager Margrethe Thomassen, tlf 91375613

Søknad, CV og referanser sendes på epost til Fagleder i Preg barnehager Margrethe Thomassen mthomassen@pregbarnehager.no

Søknadsfrist: 15.05.24

Tiltredelse: 01.08.24 eller etter avtale

Preg barnehager er dataansvarlig for den personlige informasjonen du sender inn i søknaden din.

Når du søker på en stilling, aksepterer du at vi registrerer og samler inn de personlige opplysningene du gir oss i søknaden din. Vi kan dele søknaden med de involverte i rekrutteringsprosessen.

Vi beholder informasjonen til rekrutteringsprosessen er avsluttet, om ikke annet er avtalt.

Du kan be om innsyn i de personopplysninger Preg barnehager har om deg. Du kan også kreve at vi retter ukorrekte opplysninger eller sletter informasjon om deg. Du har dessuten rett til å trekke tilbake samtykket til at vi behandler personopplysningene dine. Vi kommer da til å fjerne søknaden og slette personopplysningene som er forbundet med søknaden fra rekrutteringssystemet.

3. Samtykker du til behandling og ivaretakelse av de innsendte opplysningene.