Med "Barnas Misjonsprojekt" til Tanzania

De ansatte gleder seg til dagene med misjonsprosjekt. De er godt forberedt og har et stort engasjement! Alle er med.

Hver avdeling planlegger sitt prosjekt ut fra alder og interesser hos barna. Alle har fått utdelt et ark med tegning av flagget fra Tanzania, det skal fargelegges i riktige farger, så blir det laminert og vipps – der har alle Tanzaniaspisebrikker som vi bruker de to ukene vi arbeider med misjonsprosjektet.

Vi finner ulike formingsaktiviteter som har tilknytning til landet. Vi lager dyr som hører hjemme der og forteller om landskapet og folkene.

Vi «reiser» til Tanzania

Personalet lager pass, Afrikabilletten og pengene er klare.

Personalet kler seg ut som passkontrollører, flyvertinner og piloter.

Vi er klare for reisen til Tanzania, som varer i to uker!

Det blir servert mat på flyet, gjerne frukt og lignende som har tilknytning til landet vi reiser til. Vi får se film eller bilder fra Tanzania under flyreisen.

Vi er også på safari når vi er i Tanzania. De voksne har skrevet ut bilder av ulike dyr som lever der og vi har fått et avkrysningskort så når vi finner disse dyrene rundt omkring, ute og inne, får vi klistremerke på korta våre!

Mens vi er i Tanzania , prøver vi å lære litt swahili, det er vanskelig, men vi klarer å lære en sang. Og vi lager Tanzaniamat! Det er litt uvant.

Og vi møter en lys levende misjonær! Reidun Svensen har vært mange år i Tanzania. Hun har mye å fortelle og hun har med seg ekte afrikatromme. Reidun har på seg Afrikaklær og flott perlekjede og viste oss et kuskinn.

Alle sammen lager vi misjonscafe. Foreldre og søsken blir invitert og vi selger pølser og kaker. Vi har spurt bedrifter om å sponse oss med gevinster og oppfordrer foreldre om dem kan gi en gevinst, så har vi utlodning. Og alle pengene vi får inn går til Barnas Misjonsprosjekt i Tanzania,

På flyet hjem får vi et ark med spørsmål fra det vi opplevde på turen. Alle er vi enige om at Barnas Misjonsprosjekt er fantastisk kjekt!
Takk for turen.