Kronprinsbesøk og høsttakkefest i Våk

Våk barnehage har i september både hilst på Kronprinsen og hatt høsttakkefest!

Besøk av Kronprinsen 29.09.21

Vi møtte kun kronprinsen, da Kronprinsessen ikke var med på hele opplegget.

5-åringene sang (og danset) BlimE-sangen fra 2019: Mer enn god nok.

Kronprinsen snakket med oss og spurte hvilken barnehage vi kom fra. De to jentene på bildet slo av en prat med Kronprinsen og spurte etter Mette Marit.

5-åringene fra alle barnehagene i bygda fikk være med og lage stemning. Hver barnehage hadde bånd i forskjellige farger og kroner på hodet. Vi valgte gull-sløyfe fordi vi i september har markert gullsløyfeaksjonen til barnekreftforeningen fordi vi har et barn med leukemi i barnehagen.

Høsttakkefest 30.09.21

HøstTakkeFest - preget av fellesskap og glede. 🙏🍁🌻🍂🌾☀️🌧🍎🍐🍓🫐🥕🥦.

Takk Gud for høsten. Takk for det bittelille frøet som ble lagt i jorden og ble til noe stort. Takk for sol og regn. Takk for korn, epler, pærer, jordbær, gulerøtter..

Takk for fellesskap og glede❤️

Vi hørte eventyret om den Lille Røde Høna. Fire barn var med og dramatiserte. Barna var også med og kutta grønnsaker til suppa.